Jó hír a juh- és kecsketartóknak, hogy az Agrárminisztérium 2022 áprilisában új, kiskérődző állatjóléti támogatást hirdet meg 5 milliárd forint keretösszeggel a Megújuló vidék, megújuló agrárium program keretében – mondta Feldman Zsolt a juh- és bárányhúst népszerűsítő kampányt bejelentő sajtótájékoztatón.
Az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet közreműködésével szervezett fogyasztásösztönző kampány indulása alkalmával az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára úgy fogalmazott, hogy a juh-és kecsketartóknak szóló új intézkedést a kormánynak az agrárium számára a vidékfejlesztési támogatásokhoz biztosított 80 százalékos nemzeti kiegészítése teszi lehetővé. Bízunk benne, hogy az új támogatási forma érdemben járul hozzá a hazai juh- és kecsketenyésztés minél magasabb színvonalához, az állatjóléti színvonal emelkedéséhez – fogalmazott Feldman Zsolt.
A szaktárca tervei szerint a 2,5 éves programban való részvételhez, a támogatási kérelmek benyújtására a tervek szerint 2022. május közepétől lesz lehetőség. Azok a mezőgazdasági termelők pályázhatnak majd, akik a nyilvántartási rendszerekben bejegyzett állattartóként szerepelnek, és hatósági állatorvos által ellenjegyzett nyilatkozattal rendelkeznek arról, hogy tenyészetei maradéktalanul megfelelnek a hatályban lévő állatjóléti előírásoknak – tájékoztatott az államtitkár. A támogatást igénylőnek valamennyi kötelezettség teljesítését vállalnia kell – körömápolás, a belső élősködő fertőzöttség ellenőrzése, a külső élősködők, valamint legyek, szúnyogok, nyüvek elleni védekezés, és az ásványi anyag kiegészítés alkalmazása –, amelyek teljesítéséért 208 eurónak megfelelő forint vissza nem térítendő támogatást kaphat állategységenként (egy állategység 7 juhot jelent) és évenként. A minimálisan támogatható állatlétszám 14 állat. A kötelezettségvállalási időszak várhatóan 2022. július 1-től 2024. december 31-ig tart.
A juh- és bárányhúst népszerűsítő kampány indulása alkalmából Feldman Zsolt hangsúlyozta, minden segítség megtérül, amelyet a juh- és báránytartók kapnak, hiszen a termékeik Európa-szerte piacképesek, a mediterrán térség mellett ma már Ausztriában, Németországban, Svájcban is népszerűek. A belföldi fogyasztás viszont továbbra is alacsony, pedig a magyar juh- és bárányhús kiváló minőségű – indokolta a kampány megszervezését. Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy az állattartók versenyképességét a költségvetési forrással kiegészülő vidékfejlesztési pályázatok jelentősen javítják. Az államtitkár szerint a fogyasztóknak is kedvez, ami jó az állatoknak és az állattartóknak. A fejlettebb tartási körülmények, a versenyképesebb termelés eredménye a magas hozzáadott értéket tartalmazó termék, amelyet érdemes megismertetni és megkedveltetni a magyar vásárlókkal – jegyezte meg.
(AM Sajtóiroda)